השב"כ עצר ערבי ישראלי שהצטרף ללחימה נגד אסד

    קובי פינקלר No Comments on השב"כ עצר ערבי ישראלי שהצטרף ללחימה נגד אסד
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הותר לפרסום כי במסגרת פעילות של שירות ביטחון הכללי, בשיתוף ימ"ר חוף של משטרת ישראל, נעצר בתאריך ה- 2/1/15 אמין אחמד צאלח צנובר, בן 24, תושב כפר יאסיף, לאחר שחזר מסוריה שם שהה מאז יולי 2014.

    צנובר הודה בחקירתו בשב"כ כי יצא ב 7/7/14 לתורכיה ומשם המשיך לסוריה במטרה להצטרף לארגונים הלוחמים כנגד משטרו של בשאר אסד. הנדון חצה את הגבול לסוריה והתייצב בבסיס של ארגון "אנאצר אל שאם" שם ניסה להתגייס לשורות הארגון.

    עוד מסר בחקירתו כי שהה תקופה במטות הארגונים "ג'בהת אל נוצרה" ו"אנצאר אל -שאם", שם עבר אימונים צבאיים, בתוך כך, שיעורים עיוניים ומעשיים, בין השאר בנשק, הכנת חומר נפץ למטענים ואימוני כושר גופני. כמו כן הודה כי סייע לארגון במשימות שונות שהוטלו עליו.

    לאחר ששהה בסוריה כחצי שנה, החליט לחזור למשפחתו ושב על עקבותיו לתורכיה משם המשיך בטיסה לישראל. עם שובו לישראל נעצר בנתב"ג והועבר לחקירת שב"כ.

    ארגון "ג'בהת אל נוצרה" במסגרתו, בין השאר, התאמן הנדון, הינו ארגון טרור שהוכרז לא מכבר ע"י מדינת ישראל כהתאחדות בלתי מותרת ופעילותו הוצאה מחוץ לחוק.  הארגון הינו שלוחת אלקאעדה הרשמית בסוריה החל מיוני 2013 וחלק ממשנתו ויעדיו הינם פגיעה במדינת ישראל.

    בשירותי הביטחון מבקשים להזהיר, כי התופעה של יציאת ערבים ישראלים לסוריה הינה תופעה חמורה ומסוכנת ביותר, שכן הזירה הסורית רוויה בפעילות של גורמים עויינים למדינת ישראל, בדגש על פעילי "ג'האד עולמי". אותם ערבים ישראלים שיוצאים לזירה זו עוברים אימונים צבאיים ונחשפים לאידיאולוגיה ג'האדית קיצונית, וקיים חשש כי ינוצלו ע"י גורמי הטרור במדינה הן לטובת ביצוע פעילות צבאית נגד מדינת ישראל והן כמקור להשגת מידע על יעדים בישראל.

    היום (חמישי) הוגש לבית המשפט המחוזי בחיפה, ע"י פרקליטות מחוז חיפה כתב אישום נגד הנדון בגין עבירות של חברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת, קשירת קשר לביצוע פשע ויציאה שלא כדין ושיבוש הליכי משפט.



    0 תגובות